torsdag den 26. september 2013

Søndag i familiens skød

Min plan for i søndags var, at jeg skulle hjem og besøge en kollega fra skolen. Hun aflyste i sidste øjeblik, men det viste sig at være held i uheld. For jeg blev i stedet inviteret med til en familiesammenkost hos min værtsmors bror. Festen var til ære for deres far på 91 år, da han igen er rask og frisk efter sygdom. Her fik jeg virkelig et indblik i, hvor meget familien betyder for en afrikaner. Men den mand og også hans kone fortjener en hyldest. De har begge arbejdet hårdt, så de kunne sende alle deres børn i skole - de er vist 9 børn. De vidste, at uddannelse var vejen frem, og at de på den måde kunne sikre deres børns fremtid. Og de fik ret! Alle børnene har gode uddannelser og stillinger i dag. Så deres familiehistorie har ændret sig fra at komme fra lavere kår til nu at være velhavende, det synes jeg er ret imponerende - respekt! Det var en rigtig hyggelig dag, hvor jeg mødte største delen af familien - og de er mange. Der var lækkert mad i lange baner, drikkelse af enhver art og dans - jeg opfattede det som om, at det er en skik at danse for æres gæsten.

P.s. Billeder kommer senere, da jeg pt ikke at uploade dem :-(

























3 kommentarer:

  1. Lyder som en dejlig aften, og netop en rigtig god mulighed for at få indblik i den virkelige virkelighed så at sige. Dejlig succesfyldt historie også.

    Kunne forstå på Gitte at du er syg - rigtig god bedring.

    Knus,
    Natasha

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er en fantastisk historie :-)
      Jeg bøvler lidt med maven, men håber snart at være på højkant igen. Men det er dejligt at have en privat doktor ved hånden.

      Slet
  2. Orv ja, det må man sige.

    Maden er noget helt andet, gætter på det er det, da du nok passer på ude mht. drikkevand osv. Man er bare lidt mere udsat når det gælder "fremmede" bakterier mm. Puhha, husker et par dage efter jeg ankom til Malaysia (boede i Singapore et lille års tid da jeg var 19/20), den historie vil jeg godt spare dig for. :-D

    SvarSlet