mandag den 2. september 2013

Første skoledag

Langt om længe kom dagen, hvor jeg skulle starte på skolen - det har været lidt kedeligt bare at være herhjemme i hverdagene. Jeg er blevet taget godt imod af lærerne og eleverne. Og jeg bliver nu kaldt Madam Helle - det skal jeg lige vænne mig til :-) Dagen i dag er blevet brugt på at observere forskellige klasser, og det har været en blandet fornøjelse. Børne er rigtig søde og meget disciplineret - men det er ikke så mærkeligt, for de bliver slået med pinde :-( Det er ikke rart at være vidne til. Der var bl.a. en lærer der slog en elev, fordi hun ikke snakkede højt nok, og fordi hun havde svært ved at udtale de engelske ord rigtigt. Det er altså bare ikke okay! Men noget jeg desværre bliver nødt til at lukke øjnene for. Måden hvorpå de underviser er også meget forskelligt fra hvad vi kender til, og jeg forstår ikke helt meningen med, at eleverne skal skrive af efter en bog. Det gør selvfølgelig lærerjobbet ret simpelt og knap så krævende. Jeg håber, at jeg kommer til at inspire dem lidt :-)
Jeg skal primært undervise i engelsk og så har jeg også fået to matematiktimer - er spændt på at se, om jeg kan finde ud af det. Disse timer er fordelt ud over 12 klasser, så det er mange navne, som jeg skal huske. Mine dage er ikke så lange som jeg regnede med - skolen starter kl 7.50 og slutter 14.40, men ud fra mit skema, ser det kun ud til, at jeg har en lang dag og resten slutter omkring kl 13. Og så har jeg forresten allerede en uges ferie i næste uge :D

1 kommentar:

  1. Ak ja, det må have skåret i hjertet! Kan fortælle at selv dengang jeg gik i skole i London, blev eleverne af og til hvappet på lår eller lignende. Men at være voksen og vidne til at et barn bliver slået med pind, uhha :( Bliver ikke svært at blive kåret som favorit lærer blandt børnene ;)

    Natasha

    SvarSlet