tirsdag den 5. november 2013

Arbejdet lakker mod enden

Så er der taget hul på November, og dermed også min sidste måned i Dar og på skolen. Faktisk har jeg kun 2 undervisningsuger tilbage, da eleverne har en del eksamener her i November - deres skoleår slutter i december og eksamerne afgøre om eleverne kan rykke en klasse op eller om de må forblive på det nuværende klassetrin. Det betyder, at jeg har nogle ekstra fridage ind i mellem, og at jeg skal hjælpe til under eksamensugen - med hvad ved jeg ikke. Så jeg må vist hellere nyde min sidste tid sammen med eleverne. Undervisningsmæssigt går det bedre, men det er stadig ikke helt optimalt, men det er mere mine egne forventninger end det er elevernes. Lige pt. tegner vi monstre i de små klasser og det er virkelig sjovt - både for eleverne og mig. Det er så morsomt at se og høre deres reaktion, når de får at vide, hvor mange næser, arme osv. monstret har. Og at jeg så også har farver med, så de kan farvelægge deres monstre, er guld værd for dem - ikke alle elever har farver i deres "penalhuse", så de er så glade for at få muligheden. I de større klasser læser vi eventyr af H.C. Andersen eller det vil sige, at jeg læser dem højt. Hertil er der forskellige opgaver, og planen var, at eleverne til sidst skulle skrive videre på et eventyr, som jeg har startet på, men det når vi desværre ikke. Men lidt fra den danske kulturskat for eleverne da med sig :-) 
De sidste par dage har jeg ikke haft min kasket på, når jeg underviste, og eleverne og lærerne kigger på mig som om jeg er tosset. I dag var der sågar en lærer, der spurgte mig om, hvorfor jeg havde valgt at klippe mit pandehår så kort. Hvortil jeg pænt svarede:"at det heller ikke var med min gode vilje, at det ser ud som det gør. Men at lægen synes det var en nødvendighed for at lappe mig sammen i hovedet efter bilulykken." Så det kan godt være, at hatten bare kommer på igen :-)

1 kommentar:

  1. Man kan høre hvor oplevelsesrig din tid på skolen har været i de fortællinget om monstre og eventyr :)))

    Efter så grim en start på turen dernede, synes jeg det var modigt at fortsætte. Og hvor er det godt du gjorde. Du har fået oplevelser for livet (flere inden det er hjemme tid), af en genre de færreste kommer til at få med sig.

    Natasha

    SvarSlet