fredag den 29. november 2013

Afsked med Dar

Hold nu op, hvor havde jeg en god formiddag på skolen i går. Afskedsdagen var kommet, og jeg fik både kort, gaver og kage - kagen blev skåret ud i små stykker, og så skulle jeg give et stykke i munden på lærerne og udvalgte elever. Det er åbenbart en skik de bruger her. Jeg fik nogle rigtig søde ord med på vejen, og en udtagelse som jeg kan bruge i jobsøgningen, som venter lige om hjørnet. Jeg kommer helt sikkert til at savne eleverne, men det er så også det eneste, for skolekulturen bryder jeg mig ikke om - her kan jeg bedre lide vores! Men jeg var været glad for projektet, og jeg har også gået det ud af det, som jeg gerne ville :-)

Dagen i går var også min sidste dag hos min værtsfamilie, hvilket var ret dejligt. Den sidste 1,5 måned har ikke været så god en tid i huset. Stemningen var dårlig, og de ville pludselig bestemme, hvor meget jeg skulle spise, og maden blev derfor portionsanrettet specielt til mig. 
Det var det kylling, der var til mig!
Derudover var der også en dag, hvor jeg ikke kunne komme ind i huset, da hele familien inklusiv tjenere var ude. Det havde de så bare ikke lige informeret mig om. Det er altså ikke så sjovt, når folk man bor hos er SÅ ligeglade med en. Men for værtsmoren er det nu blevet en forretning at have frivillige boende - enten vil hun tjene på det eller også er det fordi hun så ikke behøver at have pungen op af egen lomme, for at forsørge resten af personerne i huset - to tjenere, en nevø og to søstre. Ærgerligt at det vendte 180 grader her til sidst :-( 

Nu er jeg drager videre mod Zanzibar. Jeg kommer bestemt ikke til at kede mig, da jeg skal opleve en masse af øen og dens serværdigheder. Og så skal jeg selvfølgelig også slappe af og nyde vejret inden turen igen går mod det kolde nord. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar