søndag den 20. oktober 2013

2 måneder tilbage

Wow! så er der gået 2 måneder - ja, tiden flyver og jeg har allerede været her halvdelen af tiden. Jeg sidder pt på stranden og nyder min søndag. Det er virkelig ved at være MEGET varmt, og jeg sveder konstant, så det er skønt at komme på stranden, hvor det vinder :-) Nu er det ikke for at gøre jer misundelige jeg skriver dette ;-) Til tider savner jeg det danske vejr, som indbyder til ild i brændeovnen, tæpper og varm kakao - se det er dansk hygge, når det er bedst. Derudover er efteråret også en smuk årstid med alle de forskellige farver. 

Efter to måneder i et land som er en verden til forskel fra min,  er jeg nu begyndt at værdsætte mange ting som jeg ellers ikke tænker over i min hverdag derhjemme. For eksempel strøm! Her kommer og går strømmen engang i mellem, og den kan være væk for flere timer - det længste jeg har oplevet er 6 timer. En meget simpel ting i min verden, men nøj, hvor er det irriterende, når den forsvinder. Her i Tanzania er det kun 14 % af befolkningen der ret faktisk har strøm, så jeg føler mig heldig med det hus jeg bor i. 
Derudover forsvinder vandet også engang i mellem. Og det  er altså også noget jeg har svært ved at undvære. Vi var uden vand i huset i 2 døgn, men heldigvis var der vand uden for, men det er nemmere at stå under bruseren og tænde for vandet end at stå med en spand og hælde vand ud over sig. Men jeg overlever og det er jo også en del af charmen ved at rejse ud og opleve verden og se, hvordan hverdagen ser ud. 

1 kommentar:

  1. Gad slet ikke læse det første afsnit ;)

    Efterårsfarverne er overalt, blade der knaser under skoene når man går, på nær dage som denne, hvor det har styrtet ned det meste af dagen. Urene gik tilbage i nat, så pga. det og vejret var det langt op af formiddagen inden der synes at være lyst. Winterjakkerne ses rundt omkring, huer og halstørklæde nogle dage også - vinden er jo det der bider her i området. Oktober har dog været helt enestående med dage op til 18-20 grader. Så selvom efteråret er her i vis omfang, føles det slet ikke som om det snart er November. Ja, tiden er gået ligeså hurtigt herhjemme. :)

    Natasha

    SvarSlet